وقتی کودک گریه میکند ...

وقتی کودک گریه میکند چه کاری انجام دهم ؟

 

بچه ها با گریه کردم با ما ارتباط برقرار می کنند ،بچه ها به خصوص در دوران نوزادی وقتی گرسنه ، تشنه ،خسته و خواب آلود هستند و یا وقتی جایشان را خیس کرده باشند ،گریه می کنند .

 

در حدود سن شش تا نه ماهگی معمولا بچه ها شب بیشتر گریه می کنند . چون والدین آنها خوابند و بچه ها نمی توانند آنها را ببینند، دنیا برای نوزادان یا سیاه است یا سفید . وقتی نیازهای آنها برطرف می شود ، همه چیز خوب است و آنها آرامند ،ولی وقتی این طور نباشد،   آنها احساس بدی دارند و گریه می کنند .

 

 بسیاری از والدین نمی دانند که وقتی فرزندشان گریه می کند ، باید چه کار کنند. آنها با خودشان فکر می کنند که اگر هر وقت بچه گریه می کند ،او را بغل کنند ، بچه به این کار عادت می کند و ممکن است لوس شود .عده ای دیگر نیز هر وقت کودکشان گریه می کند ، سریع او را بغل می کنند و در مقابل حرف های دیگران که به آنها می گویند «بچه رو بغل نکن ! بغلی میشه ،تو همیشه نمیتونی بچه رو بغل کنی » بی تفاوت هستند .

 

 واقعیت این است که بغل کردن بچه ای که گریه میکند باعث لوس شدن او نمی شود وقتی کودکتان را بغل کنید ، او احساس امنیت می کند واین کار باعث می شود که کمتر گریه کند. وقتی بچه را بغل می کنید ، احساس می کند که هر وقت به شما نیاز داشته باشد شما نیازش رابر آورده می کنید . 

 

رابطه ی علت ومعلولی برای گریه کردن بچه وجود دارد و بغل کردن شما باعث می شود که او احساس امنیت کند و بتواند به شما اعتماد نماید . اما زمانی که فرزند شما گریه می کند و شما اورا بغل نمی کنید ،او احساس می کند که در این دنیا ناتوان است و هیچ کاری از او ساخته نیست .

 

 البته رفتار والدین در مقابل فرزندشان همیشه یکسان  و بد یا خوب نیست و برای خودش طیفی دارد . والدین بیشتر اوقات سعی می کنند فرزندشان را آرام کنند و به اوتوجه کنند ولی آانها نیز انسان هستند و گاهی مایوس می شوند .


اگر کودکتان مدام گریه می کند ، بهتر است از یک آغوش کودک استفاده کنید و فرزندتان را در آن بگذارید تا هر جا که می روید با شما باشد و شما نیز  بتوانید کارهایتان را انجام دهید. تماس کودک با شما و اینکه شما با او حرکت می کنید به شما آرامش می دهد .

 

 گاهی اوقات کودک شما ، شب ها زیاد گریه می کند و شما نمیدانید باید با اوچه کار کنید .

وقتی کودکتان گریه می کند ، ناخود آگاه سراغ او می روید و او را بغل می کنید . گاهی اوقات ممکن است به توصیه های غلط دیگران که می گویند : «بگذارید بچه آنقدر گریه کند تا خوابش بگیرد ». گوش کنید .

 

بسیاری ازافراد چنین عقیده ای دارند . و براین باورند که اگر کودک نیم ساعتی گریه کند ،حتما بعد از آن به خواب خواهد رفت ، وقتی این کارش چند شب ادامه پیدا کند ، او دیگر شبها گریه نخواهد کرد .

 

حتما شما نیزدوست دارید که کودکتان شب ها آسوده بخوابد و گریه نکند ، ولی وقتی کودکتان از خواب بیدار می شود و گریه می کند و شما او را آرام می کنید ، کودکتان احساس می کند که موجود با ارزشی است و شما به او توجه دارید و او می تواند  به شما تکیه کند ، وقتی کودکتان را بغل کرده واو را نوازش می کنید ، او کم کم  اعتمادش به دنیای اطرافش جلب می شود .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.